Samen lezen

Kijkje in de praktijk:

Ik ga iets anders proberen dit schooljaar in mijn groep 4. Samen lezen in een samenleesboek of toneellezenboek bij binnenkomst in de ochtend. Kinderen mochten altijd al aan hun weektaak beginnen, maar dan kreeg ik toch nog wel eens vragen tijdens het goedemorgen-moment.

Op basis van DMT/AVI scores stel ik tweetallen samen van hetzelfde niveau of juist een sterkere leerling met iemand die nog leeskilometers nodig heeft. Samen werken, van elkaar leren, elkaar stimuleren. Voor deze laatste combi zijn de samenleesboeken heel fijn, daar staat de niveau combi op geadviseerd. Toneellezen is uberhaupt leuk!

Wat ben ik blij met een mega bibliotheek in mijn woonplaats. En als het wat is? Dan gaan ze op mijn wensenlijstje voor school aanschaf...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mijn Superkracht

Samenwerken

Brain Gym en leerprofiel